broušení a generální opravy hlav válců

broušení hlav válců
Proč brousit hlavu válců ?
Broušením docílíme dokonalé roviny po celé ploše hlavy válců dosedající na blok motoru. V dnešní době jsou těsnění hlavy válců vyráběná z tenkého tvrdého plechu a tím pádem je třeba veškeré nerovnosti eliminovat. Při výměně těsnění mezi hlavou a blokem je tedy nutné kontaktní plochu srovnat, jinak hrozí brzké navrácení netěsnosti.
Časté příznaky vadného těsnění hlavy válců
Únik oleje do chl. kapaliny
emulze v chladící kapalině
Únik tlaku ze spalovacího prostoru do systému chlazení
Tlakování hadic s chladící kapalinou, přehřívání, tryskání chl. kapaliny z expanzní nádobky
Únik chladící kapaliny do prostoru
Chladící kapalina uniká pod hlavou motoru pryč do prostoru a stéká po motoru pod Váš vůz – zanechává „loužičky“, ztrácí se kapalina
Netěsnost mezi jednotlivými válci
Tlak vytvořený pístem uniká v kompresi do vedlejšího válce – nepraidelný chod motoru
opravy hlav válců
Vyřízení a příprava na STK trvá obvykle jeden den. Ráno nám předáte vozidlo, odpoledne si ho vyzvednete. V případě závad na voze s klientem domlouváme termín dle stavu a závažnosti poruchy.
Výměna sedel ventilů
Frézování sedel ventilů
Výměna vodítek ventilů
Zabrušování ventilů
